22 Οκτωβρίου 2020

Μεγάλος Περίπατος: Με μπουλντόζες και νταλίκες ξεκίνησαν εχθές το βράδυ οι εργασίες στο κάτω μέρος της πλατείας.

Με μπουλντόζες και νταλίκες ξεκίνησαν εχθές το βράδυ οι εργασίες στο κάτω μέρος της πλατείας – Τη Δευτέρα θα φανεί η αληθινή επίπτωση των αλλαγών και η ικανότητα προσαρμογής των οδηγών – Δείτε τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και εναλλακτικές διαδρομές

Προκειμένου να ξηλωθούν οι παλιές στάσεις για τα ΜΜΜ χρειάστηκε να αναλάβουν δράση οι μπουλντόζες, γεγονός που ξένισε ελαφρώς τους Αθηναίους το βράδυ του Σαββάτου στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Κι αυτό διότι η διαβεβαίωση εκ μέρους του Δήμου Αθηναίων ότι «το έργο είναι πιλοτικό, δεν θα κατεβάσουμε μπουλντόζες» ήταν ταυτισμένη συμβολικά με τον Μεγάλο Περίπατο.

Εξίσου συμβολικά όμως, τα βαριά μηχανήματα με την παρουσία τους υπογραμμίζουν το ότι ο Δήμος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο -και δη βάσει του αρχικού προγραμματισμού. Επομένως, από σήμερα Κυριακή 28 Ιουνίου, η πλατεία Συντάγματος αρχίζει να αποκτά τη νέα της μορφή -και, βέβαια, όλοι καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτήν.

Έργα 1

Κυρίως οι οδηγοί οχημάτων κάθε είδους θα πρέπει να φροντίσουν ώστε να προφυλάξουν τον εαυτό τους και την πόλη από μια καινούργια κρίση συμφόρησης. Το πάθημα της Πανεπιστημίου θα πρέπει να γίνει μάθημα, καθώς η παρέμβαση στο Σύνταγμα μπορεί να επιφέρει μεγάλη ανωμαλία στην κυκλοφορία του κέντρου και να μεταδώσει κατά ομόκεντρα κύματα το μποτιλιάρισμα σε όλο και μεγαλύτερη ακτίνα, ακριβώς όπως συνέβη τις πρώτες ημέρες με το στένεμα της Πανεπιστημίου.

Τα έργα στην πλατεία Συντάγματος ξεκίνησαν λίγα λεπτά μετά από τις 22:00 το βράδυ του Σαββάτου και, κατ’ αρχάς τουλάχιστον, δεν υπήρξαν προβλήματα με καθυστερήσεις στη διέλευση των οχημάτων. Η Τροχαία ήταν σε πλήρη ετοιμότητα και ρύθμιζε αποτελεσματικά την κυκλοφορία, έχοντας, προφανώς, αξιοποιήσει την εμπειρία της Πανεπιστημίου. Βεβαίως, ο όγκος των διερχόμενων οχημάτων θα πολλαπλασιαστεί από τη Δευτέρα το πρωί, οπότε και θα αποδειχθεί στην πράξη η σοβαρότητα των αλλαγών, η ικανότητα προσαρμογής των οδηγών. Πάντως, όλοι οι εμπλεκόμενοι εκ μέρους του Δήμου, οι συγκοινωνιολόγοι κ.λπ. αγωνιούν για την έναρξη του κανονικού «ματς», ελπίζοντας ότι δεν θα επαληθευτούν οι Κασσάνδρες που προφητεύουν ένα νέο κομφούζιο.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Προσπαθώντας να απαλλάξει τους Αθηναίους και λοιπούς διερχόμενους οδηγούς από την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό, ο Δήμος προειδοποιεί και συνιστά εναλλακτικές λύσεις αντί της διάσχισης του κέντρου.

Κατ’ αρχάς βεβαίως ο Δήμος Αθηναίων διαβεβαιώνει ότι «με αυτές τις ρυθμίσεις στο Σύνταγμα η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προς την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος. Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

– Μέσω Ακαδημίας
– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης
– Μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας

https://www.protothema.gr/greece/article/1021330/megalos-peripatos-i-egheirisi-sto-sudagma-arhise-horis-epiplokes/

Επισκέψεις: 79

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει