21 Ιουνίου 2021

Εξοικονομώ -Διευκρινίσεις για την υποβολή αιτήσεων Πολυκατοικίας.

Σχετικά με τις αιτήσεις πολυκατοικίας τύπου Α’ ή Β’, διευκρινίζονται τα εξής:

– Για την λήψη απόφασης της Γενικής Συνέλευσης σχετικά με την πλειοψηφία ισχύει ό,τι ορίζει το καταστατικό της Πολυκατοικίας ή οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

– Στα πλαίσια της βασικής προϋπόθεσης μίας αίτησης ανά κατοικίας στα πλαίσια του τρέχοντος Προγράμματος, διευκρινίζεται ότι διαμέρισμα για το οποίο έχει ήδη υποβληθεί αίτηση στο Πρόγραμμα “Εξοικονομώ-Αυτονομώ” ως μεμονωμένο διαμέρισμα, δεν μπορεί να δηλωθεί ως συμμετέχον διαμέρισμα σε Αίτηση Πολυκατοικίας Τύπου Α’ (είτε για τις ιδιόκτητες, είτε για τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις), ενώ μπορεί να δηλωθεί για αίτηση πολυκατοικίας Τύπου Β με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει συσχέτιση και αλληλεπικάλυψη με τις παρεμβάσεις του μεμονωμένου διαμερίσματος.

– Και στους δύο τύπους αίτησης, απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στο Πρόγραμμα είναι η έκδοση  ΑΦΜ “Διαχείρισης Πολυκατοικίας”.

– Η έκδοση τραπεζικού  λογαριασμού  ΙΒΑΝ συνδεδεμένου με τον άνω ΑΦΜ αφορά μόνο στην αίτηση Πολυκατοικίας Τύπου Β. Ο τραπεζικός λογαριασμός ζητείται για την εκταμιευση των ωφελημάτων και δεν είναι υποχρεωτικό να έχει εκδοθεί μέχρι την υποβολή της αίτησης.

-Η εγγραφή του εκπροσώπου Πολυκατοικίας στο πληροφοριακό σύστημα δύναται να πραγματοποιείται είτε μέσω της επιλογής “Σύνδεση ως Εκπρόσωπος Πολυκατοικίας” είτε μέσω της επιλογής “Σύνδεση ως Ωφελούμενος”. Για την διαδικασία εγγραφής δείτε σχετική ανακοίνωση. Ακολούθως, η σύνδεση θα γίνεται μέσω της επιλογής “Σύνδεση ως Εκπρόσωπος Πολυκατοικίας”. Τόσο για την εγγραφή όσο και για τη σύνδεση στο πληροφοριακό σύστημα μέσω διαδικασίας αυθεντικοποίησης, θα χρησιμοποιούνται οι κωδικοί TAXISnet που αντιστοιχούν στο ΑΦΜ της πολυκατοικίας (και όχι οι προσωπικοί κωδικοί του εκπροσώπου που τους διαχειρίζεται).

– Σε κάθε περίπτωση αίτησης ισχύουν οι γενικές προϋποθέσεις επιλεξιμότητας της ενότητας 2.1.2, μεταξύ των οποίων είναι και η κύρια χρήση κατοικίας. Για το τι πρέπει να ισχύει σχετικά με την κύρια χρήση στα πλαίσια του παρόντος προγράμματος υπάρχει σχετική παράγραφος στην ενότητα 2.2. Στις αιτήσεις Πολυκατοικίας Α’ ή Β’, η κύρια χρήση αφορά τα διαμερίσματα που δηλώνουν ότι θα συμμετέχουν μέσω της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης και που τα στοιχεία τους θα συμπληρωθούν στον σχετικό Πίνακα Συμμετεχόντων Διαμερισμάτων στον πληροφοριακό σύστημα:

Στην αίτηση της πολυκατοικίας  τύπου Α οι συμμετέχοντες ιδιοκτήτες θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στο πληροφοριακό σύστημα και μεταξύ άλλων πραγματοποιείται ηλεκτρονική διασταύρωση της προϋπόθεσης κύριας χρήσης στα συμμετέχοντα διαμερίσματα.

Στην αίτηση της πολυκατοικίας τύπου Β οι συμμετέχοντες ιδιοκτήτες δεν απαιτείται να είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στο πληροφοριακό σύστημα και συνεπώς δεν γίνεται ηλεκτρονική διασταύρωση της προϋπόθεσης κύριας χρήσης. Ωστόσο η δήλωση συμμετοχής δεν απαλλάσσεται από πάσης φύσεως έλεγχο των όρων επιλεξιμότητας και για τον λόγο αυτό δύναται κατά την αξιολόγηση να ζητηθούν συμπληρωματικά δικαιολογητικά.

Επομένως σε κάθε τύπο αίτησης, διαμερίσματα στα οποία η γενική προϋπόθεση της κύριας κατοικίας δεν δύναται να προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ενότητα 2.2, θα πρέπει να δηλωθούν ως μη συμμετέχοντα.

– Στον πίνακα των συμμετεχόντων διαμερισμάτων της αίτησης πολυκατοικίας Τύπου Β, δήλωσης στην στήλη “Ονοματεπώνυμο Ιδιοκτήτη”, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας αρκεί να δηλωθεί ένας από τους ιδιοκτήτες. Η στήλη “Ενοικίαση/Βραχυχρόνια μίσθωση”, αναφέρεται στο φορολογικό έτος 2019. Στην περίπτωση αυτή, κατά τη φάση υποβολής δικαιολογητικών θα πρέπει (κατ’ αντιστοιχία με τα συμμετέχοντα διαμερίσματα στην πολυκατοικία Τύπου Α), να προσκομιστεί ως πρόσθετο δικαιολογητικό από τον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη η Υπεύθυνη Δήλωση Ν.1599/1986 για ενισχύσεις βάσει καθεστώτος De Minimis (παράρτημα ΧΙ).

– Όπου στο πληροφοριακό σύστημα ζητείται «Αριθμός παροχής ηλεκτρικής ενέργειας κοινοχρήστων», νοείται ο αριθμός μετρητή που ηλεκτροδοτεί τους κοινόχρηστους χώρους. Αντίγραφο του λογαριασμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, πρέπει να αναρτηθεί κατά τη φάση υποβολής δικαιολογητικών της αίτησης (τύπου Α και Β).

– Όπου στο πληροφοριακό σύστημα ζητείται να δηλωθεί η Συνεργαζόμενη Τράπεζα, αυτή είναι κοινή για όλα τα συμμετέχοντα διαμερίσματα και ορίζεται από τον εκπρόσωπο.

Επισκέψεις: 114

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει