16 Οκτωβρίου 2021

Πώς η τεχνολογία BIM τίθεται στην «υπηρεσία» των μεγάλων υποδομών.

Στην αξιοποίηση της τεχνολογίας, των ψηφιακών μέσων και της… επιστήμης στα έργα της νέας εποχής «περνάει» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της «νέας γενιάς υποδομών» που απαιτούν εξοικονόμηση πόρων, χρηστή διαχείριση και παρακολούθηση έργων, ρεαλιστικούς προϋπολογισμούς.

Και ένας τρόπος για να το καταφέρει αυτό είναι η χρήση του μοντέλου BIM (Building Information Modeling), δηλαδή της νέας ψηφιακής μεθόδου κατασκευής και λειτουργίας των δημοσίων έργων, η οποία αναμένεται προσεχώς να βρει εφαρμογή σε αρκετά projects.

Μόλις πρόσφατα, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επανέλαβε «ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε τη τεχνολογία, τη τεχνητή νοημοσύνη και ό,τι άλλο μας δίνει απλόχερα η επιστημονική έρευνα για να δημιουργήσουμε τα έργα της νέας εποχής. Προωθούμε το BIM, που ήδη είναι απαιτητή η χρήση του στις μελέτες και τη κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και ουσιαστικά θα λειτουργήσει πιλοτικά για την εφαρμογή του σε δεύτερο χρόνο σε όλα τα μεγάλα έργα κατ’ αρχάς, όπως και την ενόργανη παρακολούθηση διαφόρων γεφυρών σε όλη τη χώρα, προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον καλύτερο προγραμματισμό των μελλοντικών επεμβάσεών μας. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον με καλύτερες συνθήκες, περισσότερες δουλειές και καλύτερες προοπτικές».

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και στους εποπτευόμενους φορείς, ευελπιστούν ότι το μοντέλο αυτό θα γίνει ο κανόνας για τα έργα της επόμενης 20ετίας (Μετρό, σιδηρόδρομο, οδικοί άξονες, γέφυρες, κτίρια κ.α.).

Σχετικά πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής είχε αναφερθεί και σε διαγωνισμό για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα τρέξει το BIM, αλλά και σε πρόταση χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την εκπαίδευση στελεχών για τη ψηφιακή μετάβαση στον τομέα των κατασκευών.

Στόχος του υπουργείου είναι η καινοτόμος αυτή ψηφιακή εφαρμογή να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μεγάλα έργα, καθώς μερικά από τα βασικά πλεονεκτήματα του είναι η χρηστή διαχείριση και παρακολούθηση του έργου, η μείωση του χρόνου, η μείωση του κόστους και η αποφυγή σπατάλης ή αλλιώς οι υπερβάσεις που παρατηρούνται στην κατασκευή πολλών έργων, τόσο δημοσίων όσο και ιδιωτικών.

Πρόκειται επί της ουσίας για καινοτόμες υπηρεσίες, μοντέρνα ψηφιακά εργαλεία της τεχνολογίας, που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα στις υποδομές με οφέλη σε χρόνο, κόστος και ποιότητα των κατασκευών/υποδομών σε όλα τα στάδια ζωής του έργου. Επί της ουσίας έχει να κάνει με μια σύγχρονη ψηφιακή προσομοίωση για την κατασκευή έργων υποδομής σημείωσε ότι η εν λόγω πλατφόρμα είναι επίκαιρη και σύγχρονη, ενθαρρύνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καλύπτει κενό σε μελέτες, επιφέρει εξοικονόμηση πόρων, χρηστή διαχείριση και παρακολούθηση έργων, ρεαλιστικούς προϋπολογισμούς.

Σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία η εφαρμογή του BIM στον κλάδο των κατασκευών θα μπορούσε να έχει εξοικονόμηση κόστους της τάξεως του 1 με 1,7 τρις ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κ. Καραμανλής είχε υπογραμμίσει επίσης ότι η επικείμενη αυτή ψηφιακή μετάβαση θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας, θα προσελκύσει ταλαντούχους νέους και μάλιστα, η τάση αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα βήμα προς την ίαση της ανοιχτής πληγής του brain drain.

Επισκέψεις: 13

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει