18 Απριλίου 2024

Ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου του Τμήματος Περιβάλλοντος του Ιονίου Πανεπιστημίου στη Ζάκυνθο.

Την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου του Τμήματος Περιβάλλοντος στη Ζάκυνθο και την απόκτηση υποδομών και μέσων ηλεκτροκίνησης, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», στον Άξονα Προτεραιότητας «Εφαρμογή Στρατηγικών Επίτευξης χαμηλών Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα με έμφαση στις Αστικές Περιοχές (ΕΤΠΑ), ενέκρινε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείριση Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ, μετά από πρόταση του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Στις ενταγμένες δράσεις προβλέπεται η εγκατάσταση ενός κτηριακού φωτοβολταϊκού συστήματος ονομαστικής ισχύος (σχεδόν) 100kWp, το οποίο θα λειτουργεί σε καθεστώς Ενεργειακού Συμψηφισμού, η αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων χαμηλής ενεργειακής απόδοσης στις εγκαταστάσεις του Τμήματος με σύγχρονα φωτιστικά σώματα LED υψηλής ενεργειακής και χρωματικής απόδοσης, η εγκατάσταση ενός τριφασικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ονομαστικής ισχύος 22 kW και η προμήθεια ενός ηλεκτρικού επιβατικού οχήματος παντός εδάφους με ηλεκτροκινητήρα ισχύος τουλάχιστον 140 kWe και χωρητικότητα συσσωρευτών τουλάχιστον 60 kWh, το οποίο θα χρησιμοποιείται για την υλοποίηση του ερευνητικού έργου και των ασκήσεων πεδίου που διενεργεί το Τμήμα Περιβάλλοντος.

Οι παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο κτήριο θα αυξήσουν την ενεργειακή του αποδοτικότητα από την ενεργειακή κατηγορία “Δ” στη “Β” επιφέροντας σημαντική μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης του κτηρίου, η οποία «ειρήσθω εν παρόδω» θα εξυπηρετείται σε ετήσια βάση από την ηλεκτροπαραγωγή του Φ/Β συστήματος, μηδενίζοντας με αυτό το τρόπο τους αέριους ρύπους που συμβάλλουν στη υπερθέρμανση του πλανήτη. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως λιγότερο από το 5% του κτηριακού αποθέματος της χώρας ανήκει στις υψηλές ενεργειακές κλάσεις, δηλαδή από την ”Β” μέχρι την ”Α”.

Επιπροσθέτως, η φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος μέσω ΑΠΕ, συμβάλει στη επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού ανθρακικού αποτυπώματος στις αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις.

Οι προαναφερθείσες παρεμβάσεις αποτελούν ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για την μεταστροφή της κλιματικής αλλαγής και ένα ζωντανό εργαστήριο για την εκπαίδευση των φοιτητών του τμήματος σε τεχνολογίες οι οποίες μπορούν να παρέχουν το 90% της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που απαιτούνται έως το 2050, προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος μια κλιματικά ουδέτερης οικονομίας και κοινωνίας σε επίπεδο Ε.Ε. (Απώτερος στόχος της Συμφωνίας του Παρισιού του 2015 για την αντιμετώπιση της κλιματική αλλαγής).

Επισκέψεις: 20

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει