19 Απριλίου 2024

Αντίστροφη μέτρηση για το διαγωνισμό του ΣΔΙΤ 370 εκατ. ευρώ.

Ένα βήμα πιο κοντά στην εκκίνηση βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο της κυκλοφοριακής αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης µε Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στο τµήµα από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση µε Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών).

Πρόκειται για το σχεδιαζόμενο δρόμο που έχει επικρατήσει να αποκαλείται fly-over, καθώς αντιστοιχεί σε ένα νέο “υπερυψωμένο” κλάδο με 2+2 λωρίδες πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή (flyover) στο επίπεδο +1, από τον κόμβο των Κων/πολίτικων Ανατολικά έως περίπου τον κόμβο Κ5 Δυτικά.

Η επιλογή των συμβούλων

Για το έργο, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 370 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Υποδομών με επικεφαλής τον Κώστα Καραμανλή επέλεξε, πρόσφατα, τεχνικούς, χρηματοοικονομικούς και νομικούς συμβούλους. 

Το αντικείμενο των τεχνικών συμβούλων περιλαμβάνει την επικαιροποίηση – συµπλήρωση των απαιτούμενων μελετών οδοποιίας για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίμανσης για τη δημοπράτηση του έργου. Όπως και την κατάρτιση μελέτης για θέματα κυκλοφορίας και σκοπιμότητας του αυτοκινητοδρόμου. 

Η συμβολή του χρηματοοικονομικού συμβούλου σχετίζεται με τη διαδικασία σχεδιασμού, δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου. 

Λίγο πριν τον δεκαπενταύγουστο το υπουργείο Υποδομών προχώρησε τις διαδικασίες για την επιλογή νομικού συμβούλου, καλώντας στη διαδικασία διαπραγμάτευσης τους υποψήφιους.

Όταν οι σύμβουλοι ολοκληρώσουν το έργο τους, τότε αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της fly-over, διαδικασία που τοποθετείται το 2021.

Τα χαρακτηριστικά

Το έργο προωθείται ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα και σύμφωνα με παρουσίαση μελετητικής εταιρείας για το ΤΕΕ/ΤΚΜ είναι απαραίτητο, καθώς:

– Οι προδιαγραφές σχεδιασμού της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης  (δεκαετία 70-80), οι τροποποιήσεις χρήσης της (μετατροπή των αρχικών δύο λωρίδων και ΛΕΑ / κατεύθυνση σε τρεις λωρίδες μειωμένου πλάτους) και η ανισοπεδοποίηση της, δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση από το τέλος της δεκαετίας του 2000 και μετά, πολύ δε περισσότερο την εκτιμώμενη ζήτηση των επομένων δεκαετιών.

-Το παρεχόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειάς της είναι πολύ χαμηλό.

-Η αύξηση της χωρητικότητάς της θα συνδυαστεί με τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας και το δραστικό περιορισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της πόλης, επιτυγχάνοντας μεγάλη μείωση της ηχορύπανσης και της αέριας ρύπανσης.

Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριών-τεσσάρων χρόνων, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει εκτός από την χρηματοδότηση και κατασκευή, την λειτουργία και του έργου για εκτιμώμενο χρονικό διάστημα 25 χρόνων.


dimitris.delevegos@capital.gr

https://www.capital.gr/epixeiriseis/3477319/antistrofi-metrisi-gia-to-diagonismo-tou-sdit-370-ekat-euro

Επισκέψεις: 58

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει