3 Μαΐου 2024

Σκληρός ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά online delivery.

Κομμάτι από την πίτα της παράδοσης έτοιμου φαγητού διεκδικούν οι παίκτες της ελληνικής αγοράς. Η αγορά ολοένα και μεγαλώνει, ενώ ανακοινώνονται νέες συνεργασίες και στο παιχνίδι μπαίνει και η παράδοση προϊόντων από τα σουπερμάρκετ και άλλα καταστήματα τροφίμων.

Η πιο πρόσφατη κίνηση ήρθε από την υπηρεσία Box, του ομίλου ΟΤΕ, που ανακοίνωσε την συνεργασία της με την αντίστοιχη πλατφόρμα του Skroutz. Ουσιαστικά, από τις 2 Νοεμβρίου το Skroutz Food σταματά την λειτουργία του και όσοι το επισκέπτονται είτε από την ιστοσελίδα, είτε από την εφαρμογή για κινητά, θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα του Box για να κάνουν την παραγγελία τους.

Υπενθυμίζεται ότι το Skroutz Food, ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν η ομάδα του Skroutz.gr, αποφάσισε μετά από 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας και εξαιρετικά διευρυμένη βάση χρηστών να κάνει την είσοδό της στον πολλά υποσχόμενο χώρο του delivery φαγητού. Τελικά όπως φαίνεται η εταιρεία στοχεύει να επικεντρώθεί στην βασική της δραστηριότητα, δηλαδή στην ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της marketplace.

Η υπηρεσία Box μετρά μόλις μερικούς μήνες ζωής, καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του 2019. Με βασικό όπλο ένα ελκυστικό πρόγραμμα πόντων που προσφέρει εκπτώσεις και άλλες προσφορές, όπως δωρεάν δεδομένα για τους συνδρομητές Cosmote, η ανάπτυξη της εφαρμογής είναι εντυπωσιακή. Σήμερα με το Box συνεργάζονται περισσότερα από 5.000 εστιατόρια και καφετέριες, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί καθώς όσοι συνεργάζονταν με το Skroutz Food θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στο δίκτυο του Box.

Συνεργασία με σουπερμάρκετ

Επόμενο στοίχημα για την υπηρεσία delivery του ΟΤΕ είναι η συνεργασία του με δύο αλυσίδες σουπερμάρκετ (με τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός). Η επέκταση των εταιρειών online delivery και στα σουπερμάρκετ και την αγορά τροφίμων είναι μια τάση που εμφανίστηκε μέσα στην πανδημία, τόσο στη χώρα, όσο και στο εξωτερικό. Αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που οδήγησε στην εξαγορά της Instashop από τον γερμανικό κολοσσό του χώρου, Delivery Hero. Εξάλλου, η πρώτη τέτοια εφαρμογή που συνεργάστηκε με σουπερμάρκετ και συγκεκριμένα τον Σκλαβενίτη στη χώρα μας ,ήταν το e-food, το οποίο ανήκει στην Delivery Hero.

Οι γερμανοί της Delivery Ηero μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσαν στην ελληνική αγορά έχοντας στο χαρτοφυλάκιο τους το e-food, το deliveras.gr αλλά και το clickdelivery.gr (μέσω της τουρκικής Yemek Sepeti). Το δικό της μερίδιο διεκδικεί και η φινλανδική Wolt η οποία έφερε μια καινοτομία στην αγορά, καθώς διαθέτει και δικό της προσωπικό delivery προσφέροντας στους χρήστες της εφαρμογής τη δυνατότητα παραγγελίας από καταστήματα εστίασης που κανονικά δεν κάνουν παραδόσεις κατ΄ οίκον. Τους δικούς του “ντελιβεράδες” απέκτησε πρόσφατα και το e-food.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται καθώς η αγορά μεγαλώνει. Ήδη πριν από την πανδημία υπολογιζόταν ότι η  ελληνική αγορά online παραγγελίας φαγητού φτάνει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 500 εκατ.ευρώ. Τζίρος που αυξήθηκε σημαντικά μετά το lockdown αλλά και με την επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων όπως σουπερμάρκετ, κάβες, κρεοπωλεία και άλλα.

kostaskets@capital.gr

https://www.capital.gr/epixeiriseis/3486979/skliros-antagonismos-stin-elliniki-agora-online-delivery

Επισκέψεις: 43

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει