4 Μαΐου 2024

Συμβάσεις δημοσίων έργων 4 δισ. ευρώ.

Δημόσια έργα συνολικού ύψους περί τα 4 δισ ευρώ έχουν συμβασιοποιηθεί τους τελευταίους μήνες, εκ των οποίων συμβάσεις 2 δισ. ευρώ έχουν υπογραφεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι προϋπολογισμού 480 εκατ ευρώ (ΤΕΡΝΑ), αντιπλημμυρικά έργα προϋπολογισμού 350 εκατ ευρώ ενώ αναμένονται και νέοι διαγωνισμοί 250 εκατ ευρώ, η κατασκευή του Άκτιο – Αμβρακία προϋπολογισμού 73 εκατ ευρώ (Μυτιληναίος), το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση προϋπολογισμού 6,4 εκατ ευρώ, η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, προϋπολογισμού 60 εκατ ευρώ (ΑΚΤΩΡ), έργα οδικής βελτίωσης στον υφιστάμενο άξονα Πάτρα- Πύργος (προϋπολογισμού 30 εκατ ευρώ) και εσχάτως η γραμμή 4 του Μετρό (AVAX) και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 (TΕΡΝΑ) αποτελούν το πρώτο πακέτο από τα έργα ύψους 13 δισ. ευρώ που έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Υποδομών.

Αυτή την εβδομάδα δύο μεγάλες συμβάσεις συνολικού ύψους 2 δισ ευρώ υπεγράφησαν (η γραμμή 4 του μετρό προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ και το βόρειο τμήμα του Ε54 προϋπολογισμού 442 εκατ ευρώ), ενώ μία ακόμη σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος που αναμένεται να μπει σε τροχιά κατασκευής καθώς το μόνο που πλέον απομένει είναι το τελικό – τυπικό “πράσινο φως” από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.

Το έργο όπως έχει γράψει το Capital.gr είχε σπάσει σε 8 κομμάτια και υπήρχε κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση του.

Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών πέτυχε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023 και ενέταξε το έργο στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, καταφέρνοντας να πάρει το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν για την ένταξη του έργου στην παραχώρηση.

Η επανεκκίνηση των δημοσίων έργων, που αποτελεί το δρόμο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία, όπως έχουν υποστηρίξει κατ επανάληψη οι οικονομικοί φορείς του τόπου, δημιουργεί αίσθημα αισιοδοξίας στους κατασκευαστικούς Ομίλους.

Ο κάδος της κατασκευής άλλωστε ήταν αυτός που είχε υποστεί σημαντικό πλήγμα σε σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες των κατασκευαστικών Ομίλων (παραχωρήσεις, ενέργεια, έργα περιβάλλοντος).

Η αισιοδοξία αποτυπώθηκε χτες και στην Τακτική Γενική Συνέλευση της AVAX, με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας, Κ. Μιτζάλη να δηλώνει “είμαι αισιόδοξος ότι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ξεκινά μια έντονη περίοδος για τα δημόσια έργα”.

Παράλληλα ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Π. Σουρέτης εκτίμησε  πρόσφατα ότι η ανάπτυξη θα είναι σημαντική τα επόμενα χρόνια, αφού στα δημόσια έργα το ύψος των επενδύσεων θα αγγίξει τα 43 δισ. ευρώ τη δεκαετία 2020-2030 ενώ τα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων θα φτάσουν τα 7 δισ. ευρώ έως το 2026.

Επισκέψεις: 29

Δημοσιεύστε το αν σας αρέσει